sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Virtuoosimainen visualisti 1 osa

 
 

YRITYSKUVAN MERKITYS YRITYKSELLE

Visualistin tärkeimpiä ominaisuuksia on tuntea syvällisesti yritys, jonka visuaalista ilmettä on tarkoitus suunnitella ja kehittää.

Yhä harvemmilla on mahdollisuus päästä käsiksi yrityksen visuaalisen identiteetin muuttamiseen
 
Se on itseasiassa ensimmäinen virhe, jonka visualisti voi imagosääntöviidakossa tehdä! Yrityksellä on visuaalinen koordinaattorit joka luo visuaalisen identiteetin mukaisia esillepano- ja kalustus-suunnitelmia myymälämiljööseen. Ne taas pohjautuvat  yleensä VM-tiimin seuraamaan  Design management-koodistoon. Design Management -käsikirja on yrityksen johtamisen väline silloin, kun on valittu johtamisstrategiaksi muotoilu. Kaikki mitä yritys tekee, miltä se näyttää, mitä se sanoo ja mitä se julkaisee, on DM-käsikirjaan suunniteltu. Visualisti noudattaa valittua linjaa, mutta käyttää luovia keinoja tehdä yrityskuvan mukaista korkealuokkaista ja innostavaa visuaalista markkinointia.
 

 
Madeiran pääkaupungissa Funchalissa hotelli Enotel Quinta do Sol ( per.1974) noudattaa  yritysilmeessään DM-ideologiaa. Se on peruskorjattu 2000-luvulla vastaamaan aikakauden uusiin visuaalisiin haasteisiin. Omistajaperheen rouva Estevan on sisustussuunnittelija upean tyylin takana.




 
Hämeenlinnan Restaurant Skogster noudattaa tarkoin omaa valittua linjaansa, jonka on luonut Sedu Koskinen, monien ravintoloiden omistaja-suunnittelija   




 
Ravintolamiljöön eurooppalaistyylinen 1920 -luvun vaihteen glamourtyyli puhuttelee väreillään ja taitavasti valitun teeman onnistuneella toteutuksella. Neonvalokirjaimet ja typografian tyyli viimeistelee ilmapiirin ja valitun tunnelman
 

 
Kukkakauppa Pioni on uusi toimija omalla toimialallaan Hämeenlinnassa. Se on onnistunut hyvin luomaan mielenkiintoa kiinnostavalla näyteikkunallaan. Huomionherättäjänä loistaa suurista kukan lehdistä ja terälehdistä tehty torso.